HOME / DIENSTEN / OPSTART

Opstart

U gaat uw eigen zaak opstarten? Proficiat! Een grote stap waar wij u graag bij helpen.

ben-wicks-Uh6-JgCwbfM-unsplash

1. Startersadvies

Een zaak opstarten doet u best niet zonder wat denkwerk vooraf, wij kunnen u helpen om niets over het hoofd te zien.

  • Welke activiteiten zal ik uitoefenen? Zijn deze activiteiten onderworpen aan de BTW wetgeving?
  • Heb ik hiervoor de nodige diploma’s of vergunningen?
  • Is het project financieel haalbaar?
  • Kan ik vreemde middelen (lening) aantrekken en wat is mijn eigen inbreng?
  • Start ik in hoofdberoep of bijberoep?
  • Wat betekent een zelfstandig statuut en wat zijn de gevolgen?
  • Welke aansprakelijkheden en risico’s draag ik als ondernemer?
  • Welk type boekhouding moet ik voeren en aan welke formaliteiten moet ik voldoen?
ben-wicks-Uh6-JgCwbfM-unsplash

2. Eenmanszaak of vennootschap?

De belangrijkste vraag op fiscaal -en boekhoudkundig vlak is de keuze tussen een eenmanszaak en een vennootschap. Wij ondersteunen en begeleiden u in de zoektocht naar de gepaste vorm.

ben-wicks-Uh6-JgCwbfM-unsplash

3. Financieel plan

Wij stellen een financieel plan op waarbij we nagaan of het project financieel haalbaar is. Zo krijgt u een inzicht in de toekomstige financiële situatie van uw zaak en verkleinen we de kans op onaangename verrassingen. Bovendien staat u met dit plan steviger in uw schoenen bij de onderhandeling van een krediet.

ben-wicks-Uh6-JgCwbfM-unsplash

4. Diverse administratieve en wettelijke verplichtingen

De oprichting van een zaak zet een administratieve molen in gang. Wij nemen alle administratieve en wettelijke verplichtingen voor onze rekening zodat u hier geen onnodige tijd mee verliest. Ook bij  wijzigingen zetten wij spontaan de nodige stappen om alles in orde te brengen.

  • Inschrijving Kruispuntbank van Ondernemingen
  • Aansluiting bij de sociale kas
  • Aanvraag en inschrijving BTW
  • Beroepsmatige bankrekening openen

Interesse in een samenwerking?